Vormgeven van E-books & Whitepapers  

De vormgeving van je e-book of whitepaper zegt alles over het succes ervan. Want wat niet triggert of wat niet overzichtelijk is, wordt overgeslagen en dat terwijl je juist op die enthousiaste lezers zit te wachten. Wij laten jouw e-book of whitepaper opvallen. En dat gaat verder dan een gave cover.

Want de vormgeving van een e-book of
whitepaper gaat over:

De cover

Het jasje van je e-book of whitepaper maakt in één oogopslag het onderwerp duidelijk, zorgt voor nieuwsgierigheid en spreekt precies jouw doelgroep aan. In hun taal, maar ook in hun beelden. Het is dan ook belangrijk dat tekst en beeld naadloos op elkaar aansluiten.

De binnenkant

Niet alleen de buitenkant, maar ook de binnenkant van jouw e-book of whitepaper heeft een goede opmaak nodig. Het is zonde als lezers tegen lappen tekst aankijken, struikelen over het lettertype of vallen over de kleuren die je hebt gebruikt. Sterker nog: als je het je lezers niet makkelijk maakt, haken ze af. En dat is zonde van de tijd die je in je e-book of whitepaper hebt zitten.

Line 4

 Altijd op maat gemaakt

Tegenwoordig lijkt het wel of iedereen logo’s kan ontwerpen. Maar puntje bij paaltje, resulteert het vaak in een dertien in een dozijn-logo. En daar wordt natuurlijk geen één merk sterker van. Vooral niet omdat er achter elk merk een ander verhaal zit. Daarom ontwerpen wij alles op maat, zodat je zeker weet dat je een uniek logo hebt.

Zo ontwerpen we e-books of whitepapers
die lezers trekken:

1. Kennismaken en verzamelen

Een e-book of whitepaper maak je met een duidelijk doel. En daar willen we alles van weten. Net als wie jij bent, wie jouw doelgroep is en of je nog specifieke wensen hebt. Bijvoorbeeld of je e-book interactief moet zijn of juist door ons ook geïllustreerd. Of misschien wel dat het zo vormgeven moet worden dat het fysiek uitgebracht kan worden. Doen we!

2. Het ontwerp

Als we precies weten wat je doel is en we je teksten, beeldmateriaal en huisstijlgegevens hebben, beginnen we met het ontwerp. We gaan aan de slag met de cover en de inhoud, maar kijken ook graag naar hoe we jouw teksten nog sterker kunnen maken. Bijvoorbeeld of bepaalde teksten highlights nodig hebben of dat we een illustratie moeten maken om inhoud te verduidelijken.

3. Het resultaat

Na twee feedbackrondes ontvang je van ons jouw e-book of whitepaper. Strak in stijl, duidelijk en vooral “wow dit moet ik lezen”.

Samen aan de slag?

Poppin Design helpt je graag met het design van jouw logo of huisstijl. Of je bedrijf nu nog in de kinderschoenen staat of omdat je jouw huisstijl graag een opfrisbeurt geeft. Wij leren je graag kennen om je bedrijf naar een volgend niveau te tillen.