Ontwerpen van
een logo en huisstijl  

Een krachtige visuele identiteit begint bij het ontwerpen van een logo en huisstijl. Dit zijn de twee onderdelen die klanten het eerst van je zien. En dat moet niet alleen goed voelen, maar ook goed te onthouden zijn. Daar helpen we je bij.

Maar wat is een logo eigenlijk? En wat is het
verschil met een huisstijl?

Wat is een logo?

Een logo maakt jouw merk en identiteit visueel. Het bestaat uit een woord, een symbool of uit een combinatie daarvan. Maar het is veel meer dan dat. Een logo vertelt namelijk precies wie jij bent. En waar je voor staat, zonder dat je daar uitleg voor moet geven. Belangrijk is dus dat jouw logo makkelijk te herkennen is en past bij jouw bedrijf.

Wat is een huisstijl?

Een huisstijl gaat verder dan een logo; het is eigenlijk het grafische jasje eromheen. Het zijn de kleuren, lettertypes en stijlelementen die jouw merk nog meer gevoel, herkenbaarheid en vertrouwen geven. De stijl die hieruit voortkomt voer je door in al je communicatie-uitingen.

Line 4
MH-Consulting-logo

 Altijd op maat gemaakt

Tegenwoordig lijkt het wel of iedereen logo’s kan ontwerpen. Maar puntje bij paaltje, resulteert het vaak in een dertien in een dozijn-logo. En daar wordt natuurlijk geen één merk sterker van. Vooral niet omdat er achter elk merk een ander verhaal zit. Daarom ontwerpen wij alles op maat, zodat je zeker weet dat je een uniek logo hebt.

Zo ontwerpen we jouw logo of huisstijl  

1. Kennismaking

Een logo baseer je op je eigen kernwaarden. Wie ben je? Waar help jij je klanten mee? En wat vind je belangrijk? Je kernwaarden zeggen namelijk iets over de kleur, vormen en lettertypes die we kunnen gebruiken.

2. Concurrentie- en doelgroeponderzoek

Het is belangrijk om te weten hoe je concurrentie zich in de markt zet. Het geeft je een goede indruk waarop jij je kunt onderscheiden. Maar let wel op, teveel willen onderscheiden kan ook een valkuil zijn. Een te hip lettertype werkt bijvoorbeeld bij een ziekenhuis averechts als het gaat om herkenbaarheid of professionaliteit.

Tip: maak een
  huisstijlhandboek   

We adviseren je om de richtlijnen voor bijvoorbeeld de kleuren, het lettertype, de beeldtaal en het logogebruik vast te leggen in een huisstijlhandboek. Zeker als er meerdere medewerkers met jouw huisstijl werken. Zo weet je zeker dat je altijd zichtbaar bent op de juiste manier.

3. Aan de slag: ontwerp van jouw logo en/of huisstijl

Op basis van jouw verhaal en wensen gaan we aan de slag met het ontwerp van een logo dat opvalt bij jouw doelgroep. We werken drie voorstellen uit en dragen die aan jou voor.

4. Logo definitief maken

Samen bespreken we de voorstellen, waarna we er één definitief maken in de kleuren die passen bij jouw merk. Uiteraard zorgen we ervoor dat jouw logo in elke communicatie-uiting in hoge kwaliteit te gebruiken is.

5. Door met je huisstijl

Nu je logo staat kun je het doorvoeren in al je communicatie-uitingen. Iets waar we tijdens het ontwerp al over na hebben gedacht. Vanuit je huisstijl ontwerp je namelijk je visitekaartjes, briefpapier, website, social media en ga zo maar door.

Line 4

Samen aan de slag?

Poppin Design helpt je graag met het design van jouw logo of huisstijl. Of je bedrijf nu nog in de kinderschoenen staat of omdat je jouw huisstijl graag een opfrisbeurt geeft. Wij leren je graag kennen om je bedrijf naar een volgend niveau te tillen.